FAQ

Gebruikte termen

Wat is een stansvorm of plank?
Om doosjes of andere afwijkende formaten te kunnen produceren moet er een stansvorm aanwezig zijn. Een stansvorm is meestal een houten plank met daarop speciale ‘mesjes’. Na het drukproces zorgt een machine ervoor dat het papier uitgestanst wordt in de juiste vorm. Het maken van een stansvorm of plank kost een aanzienlijk bedrag en brengen wij niet in rekening als je via onze website jouw bestelling doet. Van alle artikelen bestaat immers al een stansvorm en zodoende kunnen wij de prijs zo laag mogelijk houden. Tevens ben je zeker van het feit dat de technische tekening klopt. Het artikel is immers al eens geproduceerd, wel zo makkelijk.

Wat is full colour?
Wij drukken onze producten in full colour. Full colour (CMYK) staat voor de inkten: cyaan, magenta, yellow en key (black). Dit is het kleurmodel dat wordt gebruikt voor drukwerk en print. Enkelzijdig wordt vaak als (4/0) omschreven, terwijl dubbelzijdig als (4/4) wordt omschreven.

Wat is een werktekening?
Een werktekening of ook wel template genoemd, is een door ons gemaakte digitale tekening van een artikel. Bij 3D versies zoals verpakkingen, zul je altijd een ‘platgeslagen’ werktekening zien die o.a. stans- en vouwlijnen bevat. Gevouwen en geplakt zal dit leiden tot het eindresultaat. De werktekening dien je te gebruiken voor het ontwerp en mag je niet aanpassen. Ontwerpen doe je in een andere laag.

Wat is lak of laminaat?
Tijdens of na het drukproces kan het drukwerk worden voorzien van een beschermlaag zoals bijvoorbeeld lak of laminaat. Lak geeft het drukwerk een betere bescherming, het drukwerk is sneller droog en het vergeelt niet.
Mat- en glanslaminaat behoren tot hoogwaardige drukwerkafwerkingen. Met glanslaminaat krijgt het drukwerk een glossy uitstraling. Met matlaminaat krijgt het drukwerk een ingetogen uitstraling.
Bij enkelzijdige bedrukking bieden wij vaak alleen dubbelzijdige laminaatopties. Dit om o.a. kromtrekken van het papier te voorkomen.

Wat is gramsgewicht?
De dikte van het papier noemen we ook wel gramsgewicht. Hoe hoger het getal, hoe dikker het papier meestal is. Bij een aantal artikelen adviseren wij één papiersoort en/of dikte.

Bestanden

Hoe lever ik een bestand aan?
Dit kan op de productpagina van het gekozen artikel. Bij het samenstellen van de opties en het doorlopen van het formulier, zie je onderaan een mogelijkheid om een PDF-bestand toe te voegen, alvorens naar de winkelwagen te gaan. Daarnaast is het mogelijk om tijdens het afrekenproces alsnog een bestand toe te voegen. Uiteraard is het ook mogelijk een bestand via mail of bijv. WeTransfer te versturen. Het beste kunt u hiervoor contact opnemen met onze klantenservice.

Moet ik een account aanmaken?
Nee dit is niet verplicht. Bij het afrekenen krijg je de keuze om door te gaan mét of zonder account. Een account kan wel handig zijn mocht je in de toekomst een herdruk willen aanvragen. Je kan dan altijd terugzien wat je bestellingen waren.

Hoe weet ik of mijn bestand goedgekeurd is?
Geen nieuws is goed nieuws. Mochten onze technische medewerkers een grote fout tegenkomen dan nemen zij contact met je op. Daarbij vermelden ze duidelijk wat het probleem is. Let op, je blijft zelf verantwoordelijk voor het ontwerp.

Mijn bestand heeft geen afloop
Heb je een bericht ontvangen dat de afloop ontbreekt? Regel dan zo spoedig mogelijk een nieuw bestand. Om te drukken hebben wij 3 mm extra afloop nodig rondom de stanslijn. Dit geeft meer speling tijdens het stansen en voorkomt een mogelijke lelijke witrand.

Mijn bestand mist een lettertype/font
Het kan zijn dat onze systemen niet jouw gekozen lettertype hebben. Voorkom dit door tijdens het exporteren naar PDF, de fonts in te sluiten in het PDF-bestand. Ook kun je fonts eventueel omzetten naar lettercontouren. Hierdoor ben je zeker van een foutloze productie.

Ik heb het bestand gestuurd, maar ontdek een fout. Wat nu?
Het ligt per levertijd en product anders, maar soms is het mogelijk om nog een ander bestand te gebruiken. Logischerwijs moet je wel z.s.m. contact met ons opnemen. Wij zullen dan kijken wat er mogelijk is

Drukwerk

Hoe plaats ik een bestelling op doosjesdeal.nl?
Dit doe je heel eenvoudig door een artikel te kiezen op onze artikelenpagina. Hierna kies je de maatvoering uit en stel je je product verder samen op de productpagina. De prijs weet je dan al direct. Download de werktekening en maak je ontwerp en exporteer het als PDF-bestand. Upload het gemaakte PDF-bestand in het bestelformulier en/of tijdens het afrekenproces.

Ik wil twee verschillende varianten van een product bestellen. Kan ik dit in één keer regelen?
Dit is mogelijk. Je kan het in één bestelling plaatsen, echter moet je wel afzonderlijke producten toevoegen aan je winkelwagen. Dus ook als er enkel sprake is van een afwijkend design. Zo weten we namelijk zeker dat het juiste bestand meegaat en door ons geproduceerd kan worden.

Ik heb eerder besteld bij doosjesdeal en zou graag een nabestelling willen doen.
Hiervoor is het handig dat je een account hebt aangemaakt tijdens je vorige bestelling(en). Log hiervoor in, en ga in mijn account, naar bestellingen. Hier vind je alle bestelnummers. Geef het betreffende nummer door aan onze klantenservice. Ook kun je het bestelnummer nog terugvinden in de mailbevestiging. Natuurlijk kun je ook gewoon opnieuw een bestelling doen als je het ontwerp nog hebt.

Ik heb een bestelling geplaatst en wil eigenlijk de samenstelling van het product wijzigen. Kan dit?
Dit is eventueel mogelijk. Uiteraard kan het alleen als jouw bestelling nog niet in productie is gezet. Neem hiervoor contact met ons op om te kijken of dit realiseerbaar is.

Ik zie alleen bepaalde artikelen op de site staan. Doen jullie ook aan offertes en afwijkende opdrachten?
Jazeker! We kiezen online bewust voor artikelen die het meest voorkomen en waarvan we de stansvormen al hebben liggen, echter ligt onze expertise en passie in maatwerk en complexe verpakkingen. Onze drukkerij staat vol professionals met de juiste ervaring voor bijzondere opdrachten. Ben je geïnteresseerd in zo’n speciaal project? Laat dan hier je wens achter of neem contact met ons op.

Betaling

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Op doosjesdeal.nl kun je direct jouw bestelling afrekenen. Wij bieden iDeal en Creditcard betaalwijzen. Zakelijke klanten kunnen ook kiezen voor facturatie achteraf.

Een wijziging, annulering of terugstorting?
Mocht je een wijziging op jouw bestelling willen doorgeven? Neem dan altijd zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op. Je voorkomt dan, dat als jouw bestelling reeds in productie is genomen, wij je geen restitutie kunnen bieden. Dit vanwege het herroepingsrecht.
Afhankelijk van de wijziging in jouw bestelling zoeken we graag samen naar de best passende oplossing. Restitutie doen wij doorgaans binnen 5 werkdagen.

Levering

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij hanteren een standaard levertijd van 7 werkdagen. De verzending geschied met DHL en is te volgen met track & trace, mits een mailadres is achtergelaten. Neem voor een snellere levertijd of een specifiek levermoment contact met ons op. 
 
Volgens alle bronnen is mijn drukwerk geleverd, maar ik heb helemaal niets ontvangen.
We verzoeken je eerst goed na te vragen bij je collega’s of buren. Het komt vaak voor dat iemand anders in het bedrijf of in de buurt het pakket heeft aangenomen. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op.

Ontevreden?

Ik ben niet tevreden over het drukwerk. Hoe nu verder?
Het maken van drukwerk is een ingewikkeld proces. Helaas komt het sporadisch voor dat er iets misgaat. Wij doen ons best om dit in een vroeg stadium te onderscheppen. Mocht er iets fout zijn gegaan tijdens je bestelling of je bent niet tevreden over de kwaliteit of werkzaamheden, schroom dan niet en neem contact met ons op. Doosjesdeal weet hoe belangrijk goed drukwerk voor jou is, wij doen er alles aan om je hierbij te ondersteunen. Samen met jou gaan we op zoek naar de beste oplossing voor het probleem.