0 producten

Veel gestelde vragen

Grafische termen

Betaling

Bestanden

Levering

Gratis ontwerptool

Ontevreden

Drukwerk

 

 

Grafische termen

Wat is een stansvorm of plank?

Om doosjes of andere afwijkende formaten te kunnen produceren moet er een stansvorm aanwezig zijn. Een stansvorm is meestal een houten plank met daarop speciale 'mesjes'. Na het drukproces zorgt een machine ervoor dat het papier uitgestanst wordt in de juiste vorm. Het maken van een stansvorm of plank kost een aanzienlijk bedrag en brengen wij niet in rekening als u via deze website uw bestelling doet. Van alle artikelen bestaat immers al een stansvorm en zodoende kunnen wij de prijs voor u zo laag mogelijk houden. Tevens bent u zeker van het feit dat alle maten kloppen. Het artikel is immers al eens geproduceerd, wel zo makkelijk.

Wat is full colour?

Wij drukken onze producten in full colour. Full colour (CMYK) staat voor de inkten: cyaan, magenta, yellow en key (black). Dit is het kleurmodel dat wordt gebruikt voor drukwerk en print. Enkelzijdig wordt vaak als (4/0) omschreven, terwijl dubbelzijdig als (4/4) wordt omschreven.

Wat is een template?

Een template is een door ons gemaakte digitale tekening van een artikel. Bij 3D versies zoals doosjes, zul je altijd een 'platgeslagen' template zien die o.a. vouwlijnen bevat. Gevouwen en geplakt zal dit leiden tot het eindresultaat. De template dien je te gebruiken voor het ontwerp en mag je niet aanpassen. Ontwerpen doe je op een aparte laag.

Wat is lak of laminaat?

Tijdens of na het drukproces kan het drukwerk worden voorzien van een beschermlaag zoals bijvoorbeeld lak of laminaat. Lak geeft uw drukwerk een betere bescherming, uw drukwerk is sneller droog en het vergeelt niet.
Mat- en glanslaminaat behoren tot hoogwaardige drukwerkafwerkingen. Met glanslaminaat krijgt het drukwerk een glossy uitstraling. Met matlaminaat krijgt het drukwerk een ingetogen uitstraling.
Bij enkelzijdige bedrukking bieden wij vaak alleen dubbelzijdige laminaatopties. Dit om o.a. kromtrekken van het papier te voorkomen.

Wat is gramsgewicht?

De dikte van het papier noemen we ook wel gramsgewicht. Hoe hoger het getal, hoe dikker het papier meestal is. Bij een aantal artikelen adviseren wij één papiersoort en/of dikte.

 

Bestanden

Hoe lever ik een bestand aan?

Bij de online versie gaat dit automatisch in het bestelproces. Kies je om zelf op je computer te ontwerpen dan kun je het PDF-bestand uploaden door weer in te loggen op onze site. Ga dan naar 'Mijn projecten' en kies de juiste orderregel. Klik vervolgens op de button 'Aanleveren'. Doorloop nu het bestelproces.

Moet ik een account aanmaken?

Als je een account aanmaakt heb je de mogelijkheid om in onze online ontwerptool software, ontwerpen op te slaan, er later mee verder te gaan en je bestelhistorie in te zien. Desgewenst kunnen we je op de hoogte houden van het veranderende aanbod van doosjesdeal.nl.

Hoe weet ik of mijn bestand goedgekeurd is?

Geen nieuws is goed nieuws. Mochten onze collega’s echter wel een fout tegenkomen dan nemen zij contact met je op. Daarbij vermelden ze duidelijk wat het probleem is.

Mijn bestand heeft geen afloop

Heb je een bericht ontvangen dat de afloop ontbreekt? Regel dan zo spoedig mogelijk een nieuw bestand. Om te drukken hebben wij 3 mm extra nodig rondom de stanslijn. Dit geeft meer speling tijdens het stansen of snijden en voorkomt een lelijke witrand. Zonder extra ruimte kunnen wij het bestand helaas niet aannemen. 

Mijn bestand mist een lettertype

Het kan zijn dat onze systemen niet jouw gekozen lettertype hebben. Voorkom dit door tijdens het opmaken alle letterfonts om te zetten naar lettercontouren of de fonts in te sluiten in het PDF-bestand.

Ik heb al eerder het bestand gestuurd, maar ik ontdek een fout. Wat nu?

Het ligt per levertijd en product anders, maar soms is het mogelijk om nog een ander bestand te gebruiken. Logischerwijs moet je wel z.s.m. contact met ons opnemen. Wij zullen dan kijken wat er nog mogelijk is.

 

Gratis ontwerptool

De ontwerptool werk niet of bepaalde functies werken niet

De ontwerptool is ontworpen met de modernste internet technieken die momenteel voorhanden zijn. Dit zorgt er soms voor dat bepaalde gewenste functionaliteiten (nog) niet mogelijk zijn. 
Het kan zijn dat er problemen ontstaan met de werking van de online ontwerptool bij gebruik van veroudere webbrowsers die geen HTML 5 ondersteunen. Update naar de nieuwste versie of download een concurerende webbrowser. Probeer het hierna nogmaals.
De meest gangbare en ondersteunde webbrowsers zijn: Chrome, Internet Explorer, Edge, FireFox en Safari.

Hoe werkt de ontwerptool?

Wij hebben een video voor je klaarstaan met daarin een goede handleiding om zelf een ontwerp te kunnen maken. Klik daarvoor hier.

Na het maken van een PDF staat er plotseling de tekst 'doosjesdeal' over mijn ontwerp?

Wij plaatsen automatisch een watermerk over elk ontwerp dat gemaakt wordt met onze gratis ontwerptool. Dit watermerk verdwijnt bij het daadwerkelijk drukken. Wil je toch een proef zonder watermerk? Neem dan contact met ons op.

 

Drukwerk

Hoe plaats ik een bestelling op doosjesdeal.nl?

Dit doe je heel eenvoudig door een uitvoering te kiezen op onze artikelenpagina. Hierna kies je de maatvoering uit en stel je je product verder samen. De prijs weet je dan al vooraf. Hierna kun je zelf online gaan vormgeven of een template downloaden. Je bestand wordt opgeslagen in 'Mijn account/Mijn projecten'. Hier kun je terugkeren en vervolgens verder gaan met online ontwerpen of je definitieve ontwerp aanleveren. Je komt hierna in de winkelwagen terecht en rond je het bestelproces af.

Ik wil twee verschillende varianten van een product bestellen. Kan ik dit in één keer regelen?

Dit is mogelijk. Je kan het in één bestelling plaatsen, echter moet je wel afzonderlijke producten toevoegen aan je winkelwagen. Dus ook als er enkel sprake is van een afwijkend design. Zo weten we namelijk zeker dat het juiste bestand meegaat en door ons geproduceerd wordt.

Ik heb eerder besteld bij doosjesdeal en zou graag een nabestelling willen doen. Moet ik nu alsnog een nieuwe bestelling plaatsen?

Ja, helaas wel. Op dit moment is het technisch niet mogelijk om een bestelling te ‘herplaatsen’. Wij hebben daarom weer een nieuwe order nodig, met een daarbij behorend bestand. Neem hiervoor contact met ons op. Mogelijk dat zij je 'oude' bestelling snel weten te vinden in het digitale archief. Geef hierbij het ordernummer door van de vorige bestelling. Deze tref je aan onder 'Mijn account/mijn bestellingen'. Inloggen vereist.

Ik heb een bestelling geplaatst en wil eigenlijk de samenstelling van het product wijzigen. Kan dit?

Dit is eventueel mogelijk. Uiteraard kan het alleen als jouw bestelling nog niet in productie is gezet. Neem hiervoor contact met ons op om te kijken of dit realiseerbaar is.

Ik zie alleen bepaalde artikelen op de site staan. Doen jullie ook aan offertes en afwijkende opdrachten?

Jazeker! We kiezen online bewust voor artikelen die het meest voorkomen en waarvan we de stansvormen al hebben liggen, echter ligt onze expertise en passie in complexe verpakkingen. Onze drukkerij staat vol professionals met de juiste ervaring voor bijzondere en complexe opdrachten. Ben je geïnteresseerd in zo’n speciaal project? Laat dan hier je wens achter of neem contact met ons op.

 

Betaling

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Op doosjesdeal.nl zijn er verschillende betalingsmogelijkheden. Als zakelijke klant kunt u kiezen uit betalen via iDeal of facturatie achteraf. Als consument kunt u kiezen uit onze iDeal mogelijkheid.

Na een wijziging of annulering is een terugstorting afgesproken. Wat betekent dit?

Onze financiële afdeling neemt de aanvraag in behandeling zodra deze is goedgekeurd door de klantenservice. Terugstorting duurt in de regel 2-3 werkdagen.

 

Levering

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Per mail word je op de hoogte gehouden van de levering. Zodra jouw drukwerk klaar is, ontvang je bericht.
We hanteren een standaard levertijd van 5 werkdagen. De verzending geschied met DHL (tot 30 kg) en met Sanders Logistics (>30kg). Neem voor een snellere levertijd of een specifiek levermoment contact met ons op. 

 

Volgens alle bronnen is mijn drukwerk geleverd, maar ik heb helemaal niets ontvangen.

We verzoeken je eerst het na te vragen bij je collega’s of buren. Het komt vaak voor dat iemand anders in het bedrijf of in de buurt het pakket heeft aangenomen. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op.

 

Ontevreden?

Ik ben niet tevreden over het drukwerk. Hoe nu verder?

Het maken van drukwerk is een ingewikkelde en precieze taak. Helaas komt het sporadisch voor dat er iets misgaat. Wij doen ons best om dit in een vroeg stadium te onderscheppen. Mocht er iets fout zijn gegaan tijdens je bestelling of ben je niet tevreden over de kwaliteit of werkzaamheden, schroom dan niet en neem contact met ons op. Doosjesdeal weet hoe belangrijk goed drukwerk voor jou is, wij doen er alles aan om je hierbij te ondersteunen. Samen met jou gaan we opzoek naar de beste oplossing voor het probleem.

© 2017 doosjesdeal.nl